Annonser från BloggPartner

Förhandslyssning Eurovision Song Contest 2014 Del 4.

I och med upptakten och uppladdningen, plus nedräkningen inför Eurovision Song Contest 2014 Danmark.
 kommer SVT1 i vanlig ordning att sända Inför Eurovision Song Contest, under fyra fredagskvällar i april och maj.
Årets tävlingsbidrag kommer i vanlig ordning, att bedömmas av olika experter.
I år är programmet förnyat helt.
Kolla själva och se.
SVT1 fredagar klockan 21.
Eller klicka er in på http://www.svt.se/melodifestivalen.

I första avsnittet bedöms de första bidragen i semifinal 1, i andra resterande bidrag i semifinal 1 plus några från semifinal 2 osv.
Jag kommer precis, som tidigare år, ge min bedömning av hur bidragen låter enligt mig.
Jag är rättvis och lyssnar alltid med ett vänligt öra.
Jag betygsätter bidragen, på en skala mellan 0-5.

Jag vill också gärna höra vad ni tycker om bidragen?
Är det något som ni fastnar lite extra för? 
Eller något ni kanske fasar över?
 
 
Semifinal 2:
 

14. Slovenien

 

Eurovision ska vara till för alla Europas länder och allas olika musiksmak.

Slovenien visar på detta, genom ett väldigt inhemskt bidrag med flöjt och väldigt etno.

Hade man slopat engelskan helt, så hade det varit högre placering.

Dock sent startnummer i en semi med enbart 15 tävlande länder, bäddar för finalplats, eller?

 

3/5

 

 

15. Rumänien

 

Duon kom trea i Eurovision Song Contest 2010, i Oslo, Norge, med Playing With Fire.

Nu är dem tillbaka med något modernare sound än sist.

Lite I've Got A Feeling, av Black Eyed Peas, fast i en lyxig popschlager-skrud.

 

4/5

 

 

 

 

Redan Finalklara:

 

Danmark

 

 Bruno Mars kopia som sjunger lite om Scooby-Doo?

Trallvänligt och simpelt, men det fastnar lite på tungspetsen.

Hookig refräng.

 

3/5

 

 

Frankrike

 

En sång om mustaschen, inte ett år för sent, eller?

Modernt och poppigt.

 

3/5

 

 

Italien

 

Lady GaGa stil möter Shakira rock?

Spännande möte, men lite småblek låt.

 

2/5

 

 

Spanien

 

Ruth dansar i regnet, vackert och stilfullt.

Kreativt.

Om man får till framträdandet live och att rösten håller.

Så kommer Spanien hamna topp 10.

Vi får se.

Diggar det jättemycket än så länge.

 

5/5

 

 

Storbritannien

 

En förhandssnackis.

Men jag tycker det är lite out of the box, för Eurovision formatet.

Lite väl modernt och edgy.

 

2/5

 

 

Tyskland

 

Är en sucker för dragspel och denna känns så himla mycket som en piratvisa.

Som tagen ur Pirates Of The Caribbean vissa partier, även om låten inte handlar om det.

Det är en kärleksvisa, med twist.

Men utan dragspelet hade detta inte varit något.

 

3/5

 

 

Take Care<3


Comments
Postat av: Alice

Propp i lungan

Hehe kul :P
Ingen koll.

Jodå, kom hem från syster för en timme sen cirka. Vi har kollat film och slappat hela kvällen. :)
Sj? Bra fredag?

Kram

2014-05-03 @ 01:56:07
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: jasmine

sv:
ska strax dra iväg till gymmet! sj? :)

2014-05-03 @ 10:21:20
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Beatrice

Nej de är korta dagar för att jobba med hästar. Ofta jobbar man från 7-22 med hästar.
Jag mår bra sj dÅ?
Ne inte mkt alls lyssnar på musik sj då?
kram

2014-05-03 @ 10:25:46
URL: http://bhedvind.blogg.se
Postat av: Moa

Du vart snygg i håret :)

De är bra med mig, träningsvärk som vanligt :p det ända jobbiga emellanåt haha! Själv? kram

2014-05-03 @ 10:43:24
URL: http://mildens.se
Postat av: Alice

Jo de heter de väl, följt med från benet å satt sig i lungan.

Vi kollade någon svensk
Kommer inte ihåg titeln :)
Lillasyster (11 år) har bara en syster och sen 3 bröder^^

Haha, samma här somna sent, sen vaknade jag 6 och va helt väck gick upp och gjorde frukost å trodde stenseriöst att jag skulle iväg någonstans innan jag fatta att ja kunde gå å lägga mig igen^^

Mår bra, är hos pappa :)
Kram

2014-05-03 @ 11:50:03
URL: http://bompbomp.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0