Annonser från BloggPartner

De Första Två Deltävlingarnas Artister I Melodifestivalen 2015 Avslöjade.

Hela 2 177 bidrag skickades in till Melodifestivalen 2015.

Måndagen den 24 november presenterades 14 av de totalt 28 som har kvalificerat sig till tävlingen.

 

De presenterade bidragen tävlar i Göteborg och Malmö.

Tisdagen den 25 november presenteras de 14 som står på scen i Östersund och Örebro.

 

 

Deltävling 1: Göteborg 7/2 2015

 
  • Jessica Andersson – Can’t Hurt Me Now
    Låtskrivare: Aleena Gibson, Fredrik Thomander
     
  • Behrang Miri feat. Victor Crone – Det rår vi inte för
    Låtskrivare: Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson
     
  • Dolly Style – Hello Hi
    Låtskrivare: Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson
     
  • Molly Pettersson Hammar – I’ll Be Fine
    Låtskrivare: Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones
     
  • Elize Ryd & Rickard Söderberg – One By One
    Låtskrivare: Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn
     
  • Daniel Gildenlöw – Pappa
    Låtskrivare: Daniel Gildenlöw
     
  • Eric Saade – Sting
    Låtskrivare: Sam Arash Fahmi, Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger
 
 

Deltävling 2: Malmö 14/2 2015

 
  • Mariette – Don’t Stop Believing
    Låtskrivare: Miss Li, Sonny Gustafsson
     
  • Emelie Irewald – Där och då med dig
    Låtskrivare: Emelie Irewald 
     
  • Linus Svenning – Forever Starts Today
    Låtskrivare: Aleena Gibson, Anton Malmberg Hård af Segerstad, Fredrik Kempe
     
  • Samir & Viktor – Groupie
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Kevin Högdahl, Maria Smith, Viktor Thell
     
  • Neverstore – If I Was God For One Day
    Låtskrivare: Thomas G:son, John Gordon, Jacob Widén
     
  • Magnus Carlsson – Möt mig i Gamla stan
    Låtskrivare: Thomas G:son, Lina Eriksson
     
  • Marie Bergman & Sanne Salomonsen – Nonetheless
    Låtskrivare: Andreas Stone Johansson, Allison Kaplan
 
 

Bidragen presenteras i bokstavsordning efter titel.

 

 

Min Kommentar:

 

Jag ser mest fram emot att höra Eric Saade och Mariettes låt, som är skriven av Miss Li.

Sedan är jag spänd på Marie Bergman och Sanne Salomonsens låt, som ska vara i samma anda som The Common Linnets låt som tävlade för Nederländerna i Eurovision Song Contest och kom tvåa tidigare i år.

 

Take Care ♥


Comments
Postat av: Alice

Sveriges städmästare? Aldrig sett :P kollar du inget big brother då? ;D

Haha ja men det är något med årets bondesäsong som gör att jag inte fastnar för det. Alla andra säsonger har jag varit som slickad framför tvn/datorn. Kanske är det fulspelet, allt känns så konstgjort, som om manuset är viktigare än programmets mening, tycker det ska vara lite mer fritt, ögonblicksmoment, inte så uppgjort. Blir inte förvånad om produktionen petar och lägger sig i böndernas val heller.

Haha gravid ja, men jag är inte det, och tur är väl det - inget jag har tid för. Fast skulle ja bli det får jag såklart ändra mina planer ;)

Erik ska få ett avskedsbrev då ja :P om de blir så fint vet jag inte. Det enda han har gjort är att förstöra svensk fotboll, fått mitt älskade landslag att tappa placering efter placering på rankingen...

Allt bra?
Kram

2014-11-24 @ 16:04:21
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: J

oj, neverstore visste jag inte skulle va med:p

sv:
inte mkt:

2014-11-24 @ 17:04:23
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Snart är det dags, men jag bryr mig inte.

2014-11-24 @ 19:28:15
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Clin

NJa redo för julen är jag inte direkt. Har knappt börjat handla julklappar än. Julstämningen är inte heller här men får väl julpynta i dagarna så kanske den kommer ;)

jag mår toppen =)

Min helg har varit kanon!

kram

2014-11-24 @ 23:17:55
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Alice

Det är bra med mig, börjar bli bättre. Kändes som förkylningen bara rann av när jag fick prata i tele med min backpacker som landat i Sverige igen efter en vecka i Italien ;)

Njae inge speciellt, de är väl de vanliga uppdragen. Nu senast skulle de tillsammans gå ner 25 kilo , men misslyckades på typ 2-3 kilo :P

Jag tror också bonde söker fru ä på riktigt men har hört att produktionen lägger sig i väldigt med vad de ska göra för utflykter osv, sen tvivlar jag inte på deras kärlek till varandra men känns som de börjar rinna ut lite i sanden nu. Vet inte varför.

Haha, med tanke på att jag just nu håller på med en ansökan till försvaret så får ja ta med ungen ut på stridsfältet, stå och amma och skjuta med kulsprutan samtidigt ;D nej då, när något är menat att hända så händer det. Tills dess ska jag bli nunna likt den moder Theresa jag är för mina vänner. Får ju ta och börja leva upp till mina råd jag ger ut, haha.

39 :P tappat 7 senaste året. Kap jävla verde har gått om.

Kram

2014-11-24 @ 23:47:15
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Johan

haha, ska Samir och Viktor vara med i Melodifestivalen? Det ser jag fram emot :D

SV: Ja, så är det ju. Allt är relativt.

Ja faktiskt, det kan jag hålla med dig om :)

Jag har tre bloggar :P
Den vanliga, hockeybloggen och nu då goalballbloggen. Alla tre bloggar har ju lite olika syfte, så jag tycker det passar bra med tre olika bloggar så :)

Har helgen annars varit bra? Och förra veckan?

2014-11-25 @ 10:34:06
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0