Annonser från BloggPartner

De Sista Två Deltävlingarnas Artister I Melodifestivalen 2015 Avslöjade.

Hela 2 177 bidrag skickades in till Melodifestivalen 2015.

Tisdagen den 25 november presenterades de 14 som står på scen i Östersund och Örebro.

Bidragen som tävlar i Göteborg och Malmö presenterades redan på måndagen. Här är de två sista startfälten – och bidragen som redan presenterats.

 

 

Deltävling 3: Östersund 21/2 2015

  • Andreas Weise – Bring Out the Fire
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Henrik Janson, Thomas G:son
     
  • Isa – Don’t Stop
    Låtskrivare: Isa Tengblad, Johan Ramström, Gustaf Svenungsson, Magnus Wallin, Oscar Merner 
     
  • Kalle Johansson – För din skull
    Låtskrivare: Martin Eriksson, Thomas G:son, Thomas Karlsson
     
  • Kristin Amparo – I See You
    Låtskrivare: Kristin Amparo, David Kreuger, Fredrik Kempe
     
  • Ellen Benediktson – Insomnia
    Låtskrivare: Ellen Benediktson, Anderz Wrethov
     
  • Jon Henrik Fjällgren – Jag är fri (Manne Liem Frije)
    Låtskrivare: Jon Henrik Fjällgren, Erik Holmberg, Tony Malm, Josef Melin
     
  • Andreas Johnson – Living To Die
    Låtskrivare: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Karl-Ola Kjellholm

 

 

Deltävling 4: Örebro 28/2 2015

 
  • Caroline Wennergren – Black Swan
    Låtskrivare: Nicklas Eklund, Joel DeLuna, Aimee Bobruk
     
  • JTR – Building It Up
    Låtskrivare: JTR (John Andreasson, Tom Lundbäck, Robin Lundbäck), Erik Lewander, Iggy Strange Dahl
     
  • Midnight Boy – Don’t Say No
    Låtskrivare: Johan Krafman, Kristofer Östergren, Olle Blomström
     
  • Annika Herlitz – Ett andetag
    Låtskrivare: Amir Aly, Maciel Numhauser, Robin Abrahamsson, Sharon Dyall, Sharon  Vaughn
     
  • Hasse Andersson – Guld och gröna skogar
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Johan Bejerholm, Johan Deltinger
     
  • Måns Zelmerlöw – Heroes
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb
     
  • Dinah Nah – Make Me (La La La)
    Låtskrivare: Dinah Nah, dr alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm
 
 
Min analys:
I deltävling 3 ser jag mest fram emot Andreas Weise, han är cool och jag gillar hans stil.
I deltävling 4 ser jag min vinnare på förhand, Annika Herlitz, wow säger jag bara. =D
Fantastisk röst i den kvinnan.
Hon ger mig rysningar.
Lyssna här bara.
 
 
 
 Take Care ♥

Comments
Postat av: Johan

Nja, här var det väl inget som stack ut sådär...

SV: Jag menade mest att de båda herrarna inte känns så mycket "Melodifestival" med tanke på Success i sommras :P

Den här veckan är ganska lugn, ska väl börja julfixa lite här hemma jag med så småningom :)

Ja det har ja. Hockeybloggen är ju i princip bara aktiv från september-april, under sommaren dyker bara något enstaka inlägg upp där. Vanliga bloggen skriver jag ju långt men mer sällan, så den tar inte jätemycket tid. Goalballbloggen tar inte heller mycket tid, eftersom inläggen där är så korta, men desto fler. Så nej, jag har inga problem med det :)
Tar mig tid utan blogg och internet blir mest när sambom är hemma. Då går hon så klart före, men annars sitter jag gärna vid datorn, har ingen speciell tidpunkt då jag är utan den.
Har du det?

2014-11-25 @ 11:50:17
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Johan

Har jag sagt att de inte får plats?
Nej, det har jag inte.
Jag sa bara att de inte känns så mycket "Melodifestival" och därför ska det nästan bli mest spännande att se dem :)

Det blir lite tomtar, jusstakar och grejer, det vanliga ungefär.
Du då?

Jag känner inte det behovet av att stänga av.

Jaha, är det hon!
Klart jag minns Caramell... Jag lade ju t.o.m. upp en låt med dem för några månader sedan :P
Det var tider det!

2014-11-25 @ 12:25:16
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Carro

så glad att Eric ska vara med igen :D

2014-12-07 @ 20:16:36
URL: http://carro93.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0