Annonser från BloggPartner

Går Det Att Spola Förbi November?

Eftersom att jag en gång i tiden har jobbat som Marknadsundersökare.
Jag satt och ringde till folk och ställde frågor, om allt mellan himmel och jord.
Jag ringde både privatpersoner och företag, plus att vi fick uppdrag att ringa chefer och högt uppsatta personer etc.
Dessutom så fick vi ringa till Norge, i tid och otid.
Sjukt kul och lärorikt jobb.
Jag kan med andra ord, hantera mängder av folk och olika beteenden i telefon.
Dock så har jag inget större intresse att prata i telefonen.
Alltid tyckt det är extremt tufft/jobbigt/svårt att ringa ett samtal, även om jag har jobbat med det.
Jag är ju miljoner gånger bättre på det nu, än innan min period som marknadsundersökare.
Men just det där att slå numret, "lyfta luren" (trycka på den gröna telefonsymbolen på skärmen), och ringa.
 
Det jag ville komma till, är att nu efter min tid som marknadsundersökare, så får jag undersökningar, skickade till min mail, som jag givetvis får betalt för, om jag besvarar dem.
Det är kul och roligt att få bidra med sina kunskaper och sina synpunkter, vad det än gäller.
 
Jag fick tillexempelvis en undersökning om den kommande julen idag.
Frågorna handlade mycket om hur mycket jag kommer att spendera i pengar, på julklappar i år.
Eller om vad jag tycker kan göra en jul mera hållbar, i ett långsiktigt perspektiv, som att använda samma julpynt varje år, och inte köpa nytt osv.
Dessutom fick jag frågan om jag känner mig värd fler julklappar, än de jag får, givetvis.
 
Denna undersökning fick mig att längta enormt till december och JUL.
Kan vi spola förbi november?
 
Av detta fick jag bara lusten att pynta till min blogg lite inför jul.
Jag satte dit den mörkmetallicröda färgen i bakgrunden på bloggen och en juligare profilbild.
Nu behöver jag bara en fin julig header.
Så är julkänslan på bloggen komplett, eller?
Kan ju bjuda på en julbild för att höja julstämningen ytterligare. ^^
 
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: sandra

sorry för sent svar, har inte suttit vid datorn på ett tag :) det är sådär med mig, är sjukskriven just nu :( hur är det själv?

2014-11-05 @ 16:30:35
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åh, jag spolar gärna förbi november så man får börja med julmånaden på direkten:D

2014-11-05 @ 20:40:01
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Jasmine

sv:
ska strax gå och lägga mig:)
sj?

2014-11-05 @ 21:19:41
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Alice

Allt är märke, sen är alla märken olika dyra.

Nej scream, jag gillar dem inte, men smaken är ju som baken. Scary movie är dock sämre, om man jämför de två är väl scream rena mästerverket..
Kräsen när de kommer till skräck, får inte va för plottrigt med effekter.

För första gången på väldigt länge längtar jag till jul, eller till december med all julkänsla. Inte bara julafton i sig. Vet inte varför detta kom just i år.

Kram

2014-11-05 @ 21:42:29
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: izabellesss - skönhet, hälsa och dans

Snö idag ju!!! :) det är bara bra med mej, hur är det själv ? :) just nu har jag precis ätit frukost ska snart plugga. SJ då? :) kram

2014-11-06 @ 08:55:50
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Yes, jag fick sakerna gratis:)

2014-11-06 @ 13:08:56
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Denise

Hade också velat jobbat som marknadsundersökare! Verkar riktigt roligt :D

2014-11-06 @ 15:17:10
URL: http://flingans.nu

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0