Annonser från BloggPartner

Sleeping Beauty.

 
I veckan fick jag hem den efterlängtade Disney Klassikern Törnrosa.
Den sextonde i ordningsföljden,
Nu har jag alla Disneys Klassiker, som någonsin kommit ut, i alla fall i någon form av DVD eller BluRay.
 
Den här veckan har det bara varit jobb, jobb och jobb.
Jobbat måndag, tisdag och torsdag och nu blir det jobb fredag, lördag och söndag.
6 av 7 dagar spenderas på jobbet.
Exempelvis på lördag jobbar jag mellan 9-21, det är mastigt.
När jag går av klockan 16 på söndag, kommer jag vara så slut.
Tro mig.
 
Hoppas allt är bra med er allesammens.
Hoppas ni alla får en fin helg.
NJUT om ni är lediga! 
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Jasmine

sv:
jodå,sj? =)

2014-09-26 @ 13:42:18
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: izabelle

Ja det är ju sant, lite samma här men jag älskar mitt jobb iaf och det är bra betalt :) ja det låter nästan som en ätstörning, hur mådde du då ? Ja tränare på elit nivå och åt inte så mycket som jag borde så det gick åt helvete till Slut och massa annat :) finns otroligt mycket att skriva om det där, särskilt när man är intresserad och erfaren. Ska skriva om det i mitt gymnasiearbete också. Kram

2014-09-26 @ 15:28:18
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: JUNITJEJ

Ha en trevlig helg!

2014-09-26 @ 19:46:26
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Alice

Jag mår bra :)
Trött. Upp tidigt flera mornar nu. Idag upp å halvspringa till
Mormor pga misstänkt stroke.

Nu är jag ute och går :)
Annars består min kväll av FIFA spelade.
Din då?

Haha kärleken man har för sitt älskade klubblag är mäktig :P
Det vet jag nog.

Kram

2014-09-26 @ 22:26:54
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Clin

Nä men usch för att jobba så mycket!! Jag hade dött ;)
Du får ta o vila upp dig nästa vecka =)

Haha ja nu jäklar säger hon ;) Hon ville ha ett banomatkort så hon lättare kan shoppa ;)

Ja, jag jobbar samma tider. Älskar det!! Precis lagom att komma hem vid 14.15 och ändå ha en stor del av dagen kvar.
kram

2014-09-27 @ 11:47:42
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Alice

Haha nej du hörde fel, vill inte byta med dig :)

FIFA går bra, och det är en tydlig förbättring från 14. Satt här helt i extas i torsdags haha. Nörd delux.

Haha ja, min kärlek till Färjestad ÄR osbeskrivlig! Och jag har turen att känna den kärleken till två lag ;D brukar säga det att jag ska måla FBKs och RMs loggor i taket ovanför sängen så jag kan sova tryggare än någon annan, de sista ja ser när jag somnar och första jag ser när jag vaknar ;D

Kram

2014-09-27 @ 13:07:12
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: izabelle

Ne kanske inte , men har du hört talas om ortodoxi? När man överdrivet träning och hälsosamt leverne? :) kan säga att jag vart där, men det är lätt att bli påverkad då hälsa har blivit en trend. Kan också säga att jag är träningsnarkoman haha , älskar att träna. Men älskar att äta också så det går bra ihop :) kram

2014-09-27 @ 14:30:41
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Jasmine

sv:
ska bara ta det lugnt och se film. sj? =)

2014-09-27 @ 14:50:36
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: izabelle

Ja ju mer man tränar desto mer kan man stoppa i sej haha! Jaså vad gör du annars då förutom promenader ? Jag älskar att cykla och självklart dansa, men dansen har jag aldrig sett som träning. Ja har även börjat tycka om att styrketräna på amatör nivå, förut skulle jag alltid tävla och vara bäst i allt jag gjorde. Jag kan mer acceptera idag att jag inte kan vara bäst i allt. Det har jag också haft lite problem med, känslan av att aldrig bli nöjd och allt vilja bli bättre :) ja min lördag var bra, filmkväll med kompis som vanligt haha, SJ då ? :) kram

2014-09-28 @ 07:39:45
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Clin

Haha ja det är inget latmaskjobb direkt! I vissa kommuner får man det sorterat och klart vet jag. Men samtidigt får man betalt här för att sortera det också =)

shopoholicen ligger nog i alla kvinnor ;)

Jag hade också sådant schema som du har förr. Fy!! Aldrig mer. Kroppen hinner aldrig vänja sig. Skiftarbete är inget för mig!!

Ja min lördag var bra =) Hur var din?

kram

2014-09-28 @ 11:33:44
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Jasmine

sv:
färgar håret just nu :)

2014-09-28 @ 13:54:20
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Alice

Just nu verkar det vara fruktansvärt osunt att jobba inom vården. Inte konstigt att det snackas så mycket skit om yrket. Det har spårat på många sätt där, men i grund och botten handlar det väl just om detta du skrev, de anställda kör så hårt så de inte kan göra ett bra jobb. Sen blir det inte bättre av att "vem som helst" får jobb inom tex hemtjänsten, som inte ens är lämpliga för yrket. Jag har en vän/bekant som inte riktigt har alla hästar i hagen, drogar och begår brottsliga saker, bland annat inbrott, denne person jobbar på ett äldreboende som undersköterska. En sån person skulle jag personligen inte vilja bli omhändertagen av som äldre. Så yrket får mkt skit, både förtjänt och inte. Jag litar tyvärr inte på de undersköterskor som jobbar i denna komun, det har hänt MYCKET saker som inte skall hända här, men samtidigt är de fel att dra alla över en kant. Men det måste liksom ske en radikal förändring.

Man måste nästan ha något nördigt för sig tycker jag ;D
Att jag ska tatuera in klubbmärkena har jag haft i tankarna länge, men man ska ha pengar för det också ;D det som står näst på tur är en Bob Marley tattoo, och en buddha ;D ska försöka tatuera över den fula jäveln jag har på benet, som jag gjorde som 16 åring haha!

Kram

2014-09-28 @ 20:25:22
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Nä någon måtta får det väl vara på jobbandet :P

Det gör de väl här med. Men här tvivlas det på varje undersköterskas kompetens inom sitt yrke. Just för det är så blandat med folk, de som faktiskt bryr sig, och folk som inte ens kan ta hand om sig själva.

Jag menar det att jag tror alla har något nördigt i sitt liv. Som i ditt fall Disney? Mitt fall sport, andras fall träning, fiske, osv osv :P
Tror livet blir ganska tråkigt om man inte har en nördig sida, oavsett vad :P

En ros i färg. Tycker inte om färgade tatueringar, eller jag vill inte ha dem på mkn kropp - Andra får gärna ha det haha!

Jag har en bra kväll :) precis varit ute på en timmes promenad i mörkret^^
Kram

2014-09-28 @ 20:57:38
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Clin

ja men precis. Gratis motion är bra =)

haha jag vet inte vad filmen hette. Det var en ny med persbrandt i =)

Nä vi bara kör på, på jobb ;) Det är ju bara jag som jobbar där så jag behöver inte föra anteckningar och så :D

kram

2014-09-28 @ 21:06:18
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Alice

Det är bra att dem gör det, här vet jag inte hur det är, men antar att det brister på sina ställen då jag som sagt vet en del personer inom yrket som inte skall vara där.

Jag ska ta tag i städningen nu. Ikväll är det tvättstuga också, skön måndag :P
Vad gör du själv?

Kram

2014-09-29 @ 12:20:47
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Jasmine

sv;
svart =)

2014-09-29 @ 12:49:15
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: izabelle

Jaha vad kul, är det ett pass du sett ihop själv? Vad är det för hantlar ;) har inte blivit mycket styrka för mej på sistone, kör lite innan jag håller pass ibland. Jag önska jag kunde vara med och köra på mitt styrkepass haha för bara stå bredvid och hålla tid. Det är bara bra med mej, vi såg skräck filmer med djur, en om hajar och en om lejon, vår nya grej haha ;) kram

2014-09-29 @ 13:49:52
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Alice

Jag vet inte , något behövs ju göras. Undersköterska är bara ett sånt jobb som är "lätt att få" här, så varannan männish på gatan påstår att dem är undersköterskor.

Avbröt städandet för att dra till mormor å leta egter hennes plånbok innan hon själv kommer hem. Men hitta den inte så får snällt sitta och vänta på tröllet som när som helst ska komma hem från dagverksamheten :P ska handla åt na.

Jag mår bra. Har en olustig känsla i magen bara som jag inte kan lokalisera. Typ domnande, obehaglig allmänt olustig feeling när jag stöter emot, sitter/ligger på ett visst sätt eller andas djupt. Vet inte om de sitter på revbenet eller liksom under :P

Hur mår du själv?
Kram

2014-09-29 @ 14:18:44
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Jo du skrev det för någon dag sedan :P
Det är väl bra. Men tycker de som ska jobba inom hemtjänsten med dementa ska ha någon silviasyster utbildning, helt sinnes vad okunniga många är.

Jag är inte hypokondriker, vad grundar du det på? :)
Jag är sån som sällan oroar mig men när det uppenbart är något som inte varit där förut börjar man undra. Det gör ont ibland, som ett blåmärke inne i kroppen. Haft det flera månader och det blir aldrig bättre. Sitter liksom tre centimeter från ena ärret jag har på magen, precis där revbenen "slutar". Ingen aning om vad det är, hypokondrin kommer väl in när tankarna börjar snurra, inte vad jag känner :)

Haha mm, tvättmedel å såna nödvändigheter då det tvättas typ 3 maskiner om dagen hos henne nu mera :P

Kram

2014-09-29 @ 15:27:00
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Min mormor bor inte på boende än, men det lär inte dröja. Flyttar hon nu blir hon av med sin dagverksamhet 4 dagar / veckan och det skulle va sista stöten för henne i detta läge. På
Dagverksamheten kryllar det av silviasyster, vilket känns tryggt.

Beror väl på vad/vilka man jämför med, jag nojar sällan, däremot kan jag noja när det väl finns något att noja för. Som när mitt huvud domnade bort och eådgivningen rådde mig åka akut in till sjukhuset, då trodde jag seriöst jag hade hjärntumör eller hjärnblödning eller något, för i min värld är det inte normalt med domningar i skallen, vilket de på akuten också tyckte va konstigt. Men hade "bara" muskelinflammation eller va de kallade det. Men är fortfarande domnad vid vänster tinning. Det är när jag känner sånt som jag tror jag fått tumör eller något, men det är inte ofta haha. Och röntgenbilden visade ju ingen tumör i huvudet :P

Haha men alltså ja, å jag spyr på sånt där. Hon är ju beviljad tvätthjälp men inte alltid de ringer i klockan hos de som är där hos henne om dagarna. Vill inte att mormor ska gå runt och lukta, så folk tycker hon är äcklig, när det är sjukdomen som är äcklig.

Kram

2014-09-29 @ 17:23:35
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Clin

När jag går hem så tar hemtjänsten över vid behov och lägging.
På helgen jobbar en annan personlig assistent och mellan oss kan vi lämna lappar om det är något viktigt. Men brukaren är ju klar i huvudet och kan prata så det behövs aldrig =)

Ikväll är allt bara bra. Själv då?
Ska cykla och handla glass nu. Blev så grymt sugen på det =)

kram

2014-09-29 @ 20:33:37
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Alice

Äldre boenden har aktiviteter ja, men inte såna aktiviteter hon går på nu. Och just nu är dessa aktiviteter bättre än äldreboendets aktiviteter.

Vad syftade du på? med känna efter? Magen eller huvudet? Klart man inbillar sig när det drar ut på tiden och det inte blir bättre, det betyder ju inte att man inte har ont. Man vore ju bara en idiot om man inte kollar upp när det uppenbarligen är något fel som
Man aldrig känt förut. Man är ju bara korkad om man går efter filosofin att man inbillar sig om allt man känner. Sen finns det väl gränser, man behöver inte kontrollera alla leverfläckar å brutna tånaglar ;D

Kvällen är väl fin här, ute på kvällspromenad i den friska kylan ;D
Hoppas du har en bra kväll.

Kram

2014-09-29 @ 22:00:07
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Clin

nä det gör vi inte. Usch vad jobbigt men det är för att ni är många olika hos brukaren så man måste h lite koll ju =)

Det blev någon jordgubbsstrut :D

Veckan blir nog ganska så lugn. Är så fruktansvärt trött!!

kram

2014-09-30 @ 07:12:19
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: izabelle

Ja det är förskräckligt mysigt på våra altan eller vad man ska kalla det , haha tycker det är väldigt fint det mina föräldrar har gjort :) jaha men det är bra gjort att träna så tidigt haha , önska jag var en morgon träningtränings människa , du skulle man få det gjort. Fast har mer energi och kör så det ryker om ja tränar på kvällen, då är jag som bäst. Ja eller obehagliga filmer var det , detdet obehagligt när man skulle kunna råka ut för det själv :) nja tror inte jag kommer hinna det och så vet jag inte om det är något för mej haha :) kram

2014-09-30 @ 14:38:04
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: JUNITJEJ

Hur gick det att jobba?

2014-09-30 @ 20:14:19
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Alice

Här blir hon av med 10-14 aktiviteten om hon flyttar till äldreboende, varför vet jag inte, de anser väl att de räcker med att de är folk runt omkring henne 24/7 då, men enligt "demensexperterna" kommer det just nu bli som att hjälpa henne falla över kanten om man säger upp hennes dagsaktiviteter som hon har nu.

Man kan inbilla sig om mycket men man kan inte gå runt och tro att allt man känner är inbillning. Pappa trodde att han bara inbillade sig om symtomen han fick av proppen i benet, idioten kollade inte upp skiten och proppen vandrade upp till lungan - tack gode Gud hände det inget illa. Så kan de gå när man hela tiden ska trycka bort sanningen, ser/känner mam att något inte är som förr bör man kolla upp det, vi har läkare av en anledning. Annars gör de väl inget om de plockar outbildade människor från gatan å stoppar in i vårdens tomrum :P

Näe ikväll fryser ja :P
Dessutom är jag extremt trött, så allt är bara jobbigt idag haha.

Kram

2014-09-30 @ 21:27:47
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Johan

Det låter minst sagt mastigt, ja... Har du haft någon vila nu efter i söndags då?

SV: Ja, det var riktigt häftigt att vara i Globen där! Ett enormt tryck och en häftig stämning, helt klart bland det bästa jag varit med om :)

Nej, förkylningen bröt faktiskt inte ut igen. skönt!
Hjälper apelsinjuice mot förkylningar? Det har jag faktiskt aldrig hört tidigare...

Ja, det är lite med Hästen som det var med Leksand förra säsongen i SHL. Alla experter dömde ut oss, ingen trodde på oss, men vi visade alla och slutade sjua i grundserien. Karlskrona var också lite så i Allsvenskan förra säsongen, slurade femma till slut. Kanske blir något liknande för Hästen i år och vilken succe det vore, om man fick spela playoff om en plats i SHL till nästa säsong!

Ja, gud ja, det är inte ens två månader tills julpyn och adventssaker och annat trevligt kommer fram :)

2014-09-30 @ 21:48:13
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Alice

Jävla B program blev så fruktansvärt avtänd av reklamen så ja bara sket i det :P dessa Karlstadsfölk är överallt, kryllat av dem i årets big brother också, hahah sånt skit program man inte kan låta bli att kolla på!

Smärta kan upplevas som obehagligt också. Men jag fattar vad du menar. Men som med mitt huvud, det var en smärta, och en obehagskänsla till följd av att det domnats bort totalt. Klart man blir nojig när hela huvudet är som käften efter en tandläkarbedövning. Sen när sjukrådgivningen kort och gott säger åk in akut börjar ju tankarna snurra. Obehagskänslor kommer ju vanligtvis ifrån nögot från början, sen kan man väl ta inbillning till helt nya nivåer, genom att tro man fått random grejer bara från tomma intet. Många är bra på att överdriva också.

Vad hon gör där?
Umgås med dem i samma situation, rätt utbildade människor, bakar, lagar mat, pysslar, bara "njuter" av att känna sig behövd och inte slavad.

Kram

2014-09-30 @ 23:09:48
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Beatrice

ja lite bättre är hostan men hostar fortfarande. :/
Hur är de med dig?
Vad gör du då?
kram

2014-10-01 @ 07:27:36
URL: http://bhedvind.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Törnrosa var evigheter sedan jag såg:)

2014-10-01 @ 13:15:41
URL: http://sessie.se
Postat av: izabelle

Ja idag är det lugnt , har studiedag så är bara hemma :) ja verkligen, är alltid så seg på morgonen. Vad gör du annars då? Kram

2014-10-01 @ 15:13:28
URL: http://nattstad.se/izabellesss

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0