Annonser från BloggPartner

Amanecer.

 
Det är lite med sorg i hjärtat, som jag skriver detta.
Jag har i år bestämt att inte gå igenom årets Eurovision Song Contest 2015 bidrag.
En av anledningarna är att nu när jag hört alla bidrag, så finns det mycket midtempoballader, som går i samma tempo och vissa låtar har exempelvis samma låttitel osv.
Kanske ändrar jag mig framöver.
Årets bidrag håller inte samma höga standard som de brukar, visst jag kommer ändra mig.
Till sist kommer jag typ älska allesammans, eller nästan iallafall.
Men just nu känns det som jag skulle kunna skriva samma text om typ 20 av låtarna.
Hur kul är det? ;D
 
Dock finns det ett bidrag, som jag redan har lyssnat massor på.
En låt som är riktigt stark och som jag verkligen hoppas och tror kan komma riktigt högt.
Videon till låten är riktigt maffig dessutom.
Bara när sångerskan förvandlas till en tiger och en ring faller till marken, och i ringen står det 23-05-2015.
Datumet för när årets Eurovision Song Contest går av stapeln, tillika min födelsedag.
Wow.
Videon lovar en riktigt mäktig scenshow.
Dessutom är låten skriven av samma upphovsmän, som till Loreens Euphoria, Thomas G:son och Peter Boström plus Tony Sánchez-Ohlsson.
Jag älskar att det sjungs på det inhemska språket!
 
Bidraget jag talar om är Spaniens och Edurne med Amanecer.
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Alice

Vill dock ha många lampor på Ikea, vet inte allt va de heter :P bruna / beiga är dem iaf. Här ska de vara murrigt :P

Menar inte att sjukdomen blir jobbigare, men de är jobbigt att aldrig få till en fullt fungerande vardag när man hela tiden avbryts av förkylning, blir man förkyld 1-2 om året hinner man leva däremellan. Tänk dig själv, när du är genomförkyld, har du det 9-10 gånger om året eller 1-2? Tror svaret är ganska självklart. Vana har inget med saken att göra.

Tycker överlag arbetsdagarna är alldeles för långa, tror folket håller
På att jobba ihjäl sig Idag.

Kram

2015-04-23 @ 16:28:02
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Ikea har två möblerade "rum" som jag vill ha allt i, men tror varje Ikea ser olika ut :P exakt min stil, brunt och orange, bohem afrika/asien style. Gamla bruna resväskor och massa färgklickar i turkost gult, guld, osv ;D

Eftersom jag har så låg temp vanligtvis blir jag seg redan vid 38, vid 38.5-39 är jag sängliggandes med febersmärtor i hela kroppen, huvudvärk som övergår i migrän. Alltid samma visa. De få gångerna tempen når 39.5 ligger jag med varenda täcke ja kan komma åt över mig, hemskt. Denna gång har jag knaprat Ipren i en vecka pga planerad mönstring om några dagar, har inte tillåtit mig vara sängliggandes, men snoret har inte gått att stoppa.

Läget är bra, dock lite tudelat då mamma drar till new York i morgon...som tröst bokades dock biljetter till em kvalet mot Montenegro i juni^^

Kram

2015-04-23 @ 21:17:28
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Nope tror ikke det, inte vad jag kunde se :/
Men tar alltid av någon anledning bilder på rummen när jag är på ikea, kanske slänger in på insta ;D

yes med särbon och två av hans fem(!) döttrar.
Han har så att han åker utomlands med några döttrar åt gången, då och då, så får de välja land. Han ska t.ex till portugal i höst, och snackar på vietnam över jul, då en av döttrarna är adopterad därifrån.

Sverige och Zlatan igen får duga så länge, men han har faktiskt lovat mig en el classico match framöver, på plats i madrid på santiago bernabeu för min skull :P Eller elclasico för han är ett äckligt barca-fan och hatar real lika mkt som jag hatar barca :P

kram

2015-04-24 @ 13:04:40
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Haha vem mannen är, det är en 60plussare som jobbar som elektriker i Oslo Gardemoen haha!

Sport hela tiden. Han jag är på hockey med hela tiden. Han försökte få mig avundsjuk nu när han sa att de skulle försöka komma över biljette till stanley cup nu i NY. Håller inte ens på rangers så där misslyckades han grovt ;D

Kram

2015-04-24 @ 14:15:10
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: J

sv:
jag går på en teater kurs:P

2015-04-24 @ 14:49:27
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Alice

Skillnaden är att de tjänar mycket mer i Norge, dock inge som lockar mig.

Jag jämförde inte SHL och NHL, klart NHL som är världens största liga är bättre och häftigare men NY Ragers som lag intresserar inte mig, och varför gå på något eller ens vara avundsjuk på något som inte rör mitt hjärta :P finns ingen logik.

Tycker det var bra av Växjö att bryta där, sätta stop för sekten. De började tro sig oövervinneliga där Skellefteå. Förlängning i en direkt avgörande match är nog det flest i efterhand anser mest spännande, vad vore en finalserie utan spänning och där någon är överlägsen - då är det tråkigt.

Det är bra. Lite ont i huvudet bara, men varit lite kvalmigt ute. Åska vilken dag som helst tror jag. Själv?

Kram

2015-04-24 @ 17:15:24
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Josefine

Sv: I helgen ska jag träna, jobba, plugga och träffa kompisar. Du då?

2015-04-24 @ 21:14:51
URL: http://wellwhynot.blogg.se
Postat av: Johan

Ganska mäktig tycker jag..

SV: Jag kämpar så hårt jag kan och det ger resultat, men än är jag inte riktigt där :)

Klart man kan få vara lika! Det är en fördel att vara det många gånger :)

Vi äter alltid lunch, fast i vår familj är det "middag" och det på kvällen, som de flesta kallar "middag" är "kvällsmat", även på helgen :P

Jag är nog mer för det realistiska än det optimistiska :P

2015-04-24 @ 23:32:53
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: J

sv:
ja!
allt bra?

2015-04-25 @ 15:20:33
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Carro

synd att du inte kommer gå igenom bidragen :( vad tycker du om Australiens bidrag då? det älskar jag!

2015-04-25 @ 21:24:49
URL: http://carro93.se/
Postat av: Alice

han samåker med 4 andra - delar bensin. Mat och boende finns på Gardemoen- gratis. Alla är bosatta i Värmland - tar ibte lång stund över gränsen. Jobbar söndag - torsdag sen är han hemma igen. Sedan är det upp till var och en, i detta fall hade han jobbet innan de blev tillsammans så varför ändra. Och här i Värmland är det lättast att få anställning i Norge än tex Karlstad. Och som det ser ut idag med brist på jobb förstår jag dem som inte förlorar något på att jobba där, jag personligen skulle inte vilja jobba i Norge men det är bara för jag är så hemmakär.

Ja i NY är det ju just rangers (och islanders) som är härskare. Hade det varit jag skylle ja gått på match bara för att se dem spela mot Pittsburgh, annars nej tack. Då åket jag hellre till Arizona eller Minnesota.

Inte åskat här än heller. Men varit kvalmigt idag också.

Kram

2015-04-25 @ 22:00:02
URL: http://bompbomp.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0