Annonser från BloggPartner

Inför Eurovision Song Contest 2016.

På tisdag, den 10 Maj är det dags för Eurovision Song Contest 2016, från Globen, Stockholm, Sverige.
 
Semifinal 1 är på tisdag, 10 maj klockan 21:00 på SVT1.
Semifinal 2 är på torsdag, 12 maj klockan 21:00 på SVT1.
Finalen är på lördag, 14 maj klockan 21:00 på SVT1.
 
Äntligen!
Som jag längtat.
Älskar detta spektakel mer än själva Melodifestivalen.
Hur hela Europa, eller ja nästan, går samman och enas, i enda stor musikfest.
 
På tisdag och torsdag nästa vecka, kommer mina förhandtips.
Alltså på vilka 10 jag tror kommer gå vidare, ifrån respektive Semifinal.
 
Vad tror jag om Sveriges chanser i årets Eurovision?
Jag vet inte riktigt, gillar varken Frans eller If I Were Sorry.
Men det kan gå hur som helst.
Hoppas vi kommer på en bottenplacering, så kanske svenskarna tar sitt förnuft till fånga och vill skicka något bättre nästa år?
Framförallt roligare... =D
 
I år har jag inte haft tid att betygsätta varenda bidrag.
Tyvärr.
Men nedan kan ni se mina fem favoriter allt som allt, och i vilken Semifinal de tävlar i.
De som jag skulle gett högsta poäng.
Finns måååånga bidrag, som jag gillar i årets tävling.
Men ni får de fem jag tycker extra mycket om och som jag spelar dagligen i mina öron.
Inte i någon ordning eller så, bara random utplockat.
 
Vad tycker ni om Eurovision 2016? 
Har ni hört alla bidrag än? 
Gillar ni någon av mina favoriter?
 
 
Hoppas vi hittar vinnaren av Eurovision 2016, i något av dessa 5 bidrag:
 
 
Australien | Australia - Semifinal 2
 
 
 
Ryssland | Russia - Semifinal 1
 
 
 
 Norge | Norway - Semifinal 2
 
 
 
 Island | Iceland - Semifinal 1
 
 
 
Österrike | Austria - Semifinal 1
 
 
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Alice

1-0 i onsdags och final mot atletico, fiasko säsongen räddas lite pga detta.

Frankrike håller jag just nu som favorit. Gillar uppbyggnaden i refrängen. Ryssland förstår jag inte allt tjat om, låter som en tråkig BWO låt. Frans problem är att hans låt är mycket bättre studioinspelad. Får inte samma feeling live på scen.

Kram



2016-05-06 @ 16:18:14
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Haha allt är så dåligt så de kvittar.
Bryr mig inte om schlager, bryr mig bara om bra musik :p
de är väl en korsning mellan Charlotte och BWO, för mig känns de bara Martin Rolinski :p efterlyser en låt med den där magiska refrängen, men som vanligt faller man inte för något alls. Jag Får snart hitta något annat att betygsätta än själva låtarna, för esc måste trots allt kollas på haha!

Kram

2016-05-06 @ 18:51:29
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Jag tror inte att vi vinner med Sveriges bidrag.

2016-05-06 @ 22:48:59
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Matilda Johansson

Kul :)

2016-05-07 @ 07:23:25
URL: http://enmatilda.blogg.se/
Postat av: Carro

jag hoppas Frankrike vinner :)

2016-05-07 @ 10:28:31
URL: http://carro93.se/
Postat av: Johan

Vem tror du vinner hela alltet på llördag då? om du får välja mellan alla budrag i båda semifinalerna osv.? :)

SV: Haha, det smakar grymt gott sk du veta! ;)

Nja, jag är inte mycket för elden och så...
Var det mysigt att vara där i år då tyckte du?

Vädret har varit helt underbart fantastiskt hela den senaste veckan! Det får gärna fortsätta så för min del :)

1 maj tillbringades hos vänner med lunch och umgänge, + uppsatsskrivande...

2016-05-09 @ 17:28:49
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Johan

SV: Ja det gjorde jag, drack hemgjord islatte alltså :P

Fast det var ju vi i det svenska laget i Berlin som tog med oss en hel del hem att jobba vidare med :)

Då får vi se om Ryssland vinner då!
Vad tror du om ryssarna i hockey-VM, apropå Ryssland?

Nej, det är oponering på uppsatserna den här veckan, sedan får vi se :)

2016-05-09 @ 22:15:32
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0